در ماه آوریل، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) گزارش نظارت بر STD 2019 خود را منتشر کرد. این آمار نشان داد که موارد سالانه بیماری های مقاربتی (STD) در ایالات متحده برای ششمین سال متوالی به بالاترین حد خود رسیده است.

آزمایشات تشخیص بیماری های جنسی و مقاربتی در مشهد

آخرین اطلاعات از گسترش بیماری های مقاربتی آمریکا

این گزارش شامل موارد زیر می شد:

به گفته پزشکان غربالگری بیماران جنسی بسیار مهم است زیرا موجب می شود درمان آنها سریعتر شده و جلو گسترش بیماری ها گرفته شود.

براساس این گزارش، آمار کلی بیماری های مقاربتی در میان افراد آفریقایی آمریکایی یا سیاهپوست پنج تا هشت برابر بیشتر از افراد سفیدپوست غیر اسپانیایی بود. نرخ STD برای بومیان آمریکایی، بومیان آلاسکا، بومیان هاوایی یا سایر ساکنان جزایر اقیانوس آرام سه تا پنج برابر بیشتر از افراد سفیدپوست غیر اسپانیایی بود. و برای اسپانیایی ها یا لاتین تبارها، این نرخ ها در مقایسه با سفیدپوستان غیر اسپانیایی تقریبا دو برابر بود.

در این میان سیفلیس همچنان یک مشکل بزرگ در ایالات متحده است. طبق CDC، موارد سیفلیس بین سال‌های 2018 تا 2019 تا 11.2 درصد افزایش یافته است. این افزایش در همه جنسیت‌ها، گرایش‌های جنسی، مناطق و نژادها بوده است. بنا به گزارشات مردان از سال 2000 به بعد بیشتر درگیر سیفلیس شده اند. برخی از این موارد به دلیل افزایش موارد در بین مردانی است که فقط با مردان رابطه جنسی دارند. دگرجنس گرایان نیز با افزایش 178.6 درصدی در طول دوره 2015 و 2019 در افزایش موارد سیفلیس نقش داشته اند.

تست های بیماری های مقاربتی چگونه اند؟

برای آزمایش سوزاک یا کلامیدیا، پزشکان از آزمایش اسید نوکلئیک (NAT) استفاده می کنند. اینها آزمایش‌های بدون درد هستند که شامل نمونه‌های سواب می‌شوند.

دکتر گوجه می گوید: «معمولاً اگر نتوان سواب را در بیماران زن جمع آوری کرد، ادرار را می توان برای سوزاک و کلامیدیا آزمایش کرد.

دکتر گوجه می‌گوید: «ما می‌توانیم آزمایش‌های سواب را در مطب انجام دهیم یا در شرایط خاص، بیماران می‌توانند خودشان آنها را جمع‌آوری کنند، که غربالگری را تسریع می‌کند.»

غربالگری سیفلیس معمولاً شامل آزمایش خون است. این عفونت را تشخیص می دهد و به پزشکان کمک می کند تا تشخیص دهند که آیا در مرحله اولیه یا ثانویه است که بر درمان تأثیر می گذارد.

مقاله اصلی

بیشتر بخوانید:

بارداری با IUI

تعیین جنسیت

کمبود ویتامین D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *