بررسی های محققان ایرانی که اینجا منتشر شده است، نشان می دهند 9 درصد بزرگسالان ایرانی دچار کم خونی هستند. در میان این بیماران ۶۹ درصد جمعیت به کم خونی «خفیف»مبتلا هستند.   ۲۹ درصد نیز به کم خونی «متوسط» و ۲ درصد کم خونی «شدید» دارند. شما می توانید با آزمایش کم خونی در مشهد در صورت ابتلا، این بیماری را در مراحل اولیه شناسایی و درمان نمایید.

علائم کم خونی

علائم کم خونی بستگی به نوع و دلیل آن دارند. به همین دلیل می توان برای آن علائم مختلفی را نام برد.بیماران زیادی این علائم را دارند. . در حالیکه دیگر بیماران آن را احساس نمی کنند. حتی اگر به انواع خیلی خفیف آن مبتلا باشید ممکن است هیچگاه نشانه خاصی را احساس نکنید. به همین دلیل آزمایش کم خونی در مشهد بسیار مهم است. با اینحال برخی نشانه های رایج که می توانند به دلیل کم خونی باشند را بیان می کنیم.

علائم رایج کم خونی:

احساس خستگی را دست کم نگیرید

اگر بیش از حد و بدون دلیل احساس خستگی می کنید آن را به گردن کم خونی نیندازید. بسیاری از ما هنوز درگیر خستگی ها و ضعف های دوران کرونا هستیم. با اینحال اگر اوضاع بهتر نمی شود به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر در هنگام اهدا خون به شما گفته اند هموگلبین خون پایینی دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

آزمایش کم خونی در مشهد

آزمایشگاه ایران نمونه گیری در منزل را بصورت رایگان در مشهد انجام می دهد. شما می توانید برای نمونه گیری چکاپ سلامت یا سایر آزمایشات با واحد نمونه گیری در منزل تماس گرفته و با آنها مشورت نمایید.

عوارض کم خونی:

آزمایش و درمان کم خونی در مشهد

بخش زیادی مراحل درمان کم خونی به رفع دلایل آن باز می گردد. بنابراین اجازه دهید دلایل عمده کم خونی را بررسی نماییم.

دلایل کم خونی

کمبود آهن: شایع ترین نوع کم خونی به دلیل کمبود آهن در بدن شما ایجاد می شود. مغز استخوان شما برای ساختن هموگلوبین به آهن نیاز دارد. بدون آهن کافی، بدن شما نمی تواند هموگلوبین کافی برای گلبول های قرمز تولید کند.

کمبود ویتامین: علاوه بر آهن، بدن شما به ویتامین B12 و B9 برای تولید گلبول های قرمز سالم کافی نیاز دارد. رژیم غذایی فاقد این و سایر مواد مغذی کلیدی می تواند باعث کاهش تولید گلبول های قرمز خون شود. برخی از افرادی که به اندازه کافی B12 مصرف می کنند قادر به جذب این ویتامین نیستند. این می تواند منجر به کم خونی ناشی از کمبود ویتامین شود که به عنوان کم خونی خطرناک نیز شناخته می شود.

پیشنهادات درمانی برای کم خونی

همانطور که گفتیم آنچه آنرا به سادگی کم خونی می نامیم می تواند دلائل بسیار زیادی داشته باشد. در کنار مصرف غذاهایی که بعنوان خون ساز شناخته می شوند، توصیه می کنیم از درمان خودسرانه بپرهیزید. لطفا در صورت تشخیص بیماری با آزمایش کم خونی در مشهد حتما با پزشک در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد آزمایش کم خونی در مشهد

آیا کم خونی باعث لاغری می شود؟

کاهش آهن در خون می تواند وزن را کم کند. با اینحال می تواند دلایل بسیار زیاد دیگری نیز داشته باشدو برای اطمینان از سلامت خود آزمایش چکاپ داده و با پزشک مشورت نمایید.

کم خونی باعث سردرد می شود؟

یکی از نشانه های کم خونی می تواند سردرد باشد. اما هر سردردی نشانه کم خونی نیست و باید با پزشک مشورت شومد.

از کجا بفهمیم کم خونی داریم؟

این بیماری با توجه به دلایل متفاوتش، علائم متفاوتی دارد اما اگر دچار خستگی مزمن، سردرد، ضعف و پوست رنگ پریده هستید ممکن است دچار کم خونی باشید. آزمایش کم خونی در مشهد را نیز بطور دوره ای انجام دهید.